בלט קלאסי למגזר החרדי

בלט קלאסי הוא הבסיס לכל סגנונות המחול הקיימים. מדובר בתנועות ייחודיות שהן הבסיס לסוגי מחול אחרים. לכן כדאי ללמד אותן לילדות ונערות המעוניינות להתמקצע בתחום. עם זאת, היות ויש בלימוד הבלט הקלאסי במגזר הכללי- דרישות ללימוד בלט קלאסי באופן שנוגד את הערכים החשובים והטהורים שהם נר לרגלנו, נדרשת חשיבה מעמיקה וממוקדת- איך להתאים את הבלט הקלאסי, להצליח ללמד אותו ברמה הגבוהה ביותר מבחינה מקצועית ותוך שמירה על מגוון הערכים החשובים של בנות ישראל הרוצות ללמוד את התחום.

במאמר זה נלמד איך בכל זאת ניתן ללמד בלט קלאסי למגזר החרדי  מבלי להתפשר על צניעות ועל המקצועיות. 

הבעיות, העומדות בפני המעוניינת ללמוד בלט קלאסי:

לימוד בלט קלאסי לחרדיות:

 לימוד בלט קלאסי לחרדיות היא משימה קשה  הבלט הקלאסי הוא המקור הראשי לכל סוגי הריקוד, והוא בעצם היסוד לכל סוגי הריקוד. בכל השיעורים שלנו הכנסנו תמיד המון יסודות ותאוריה, והמון ידע מעשי אך שיעור בלט קלאסי כחוג בפני עצמו מעולם לא הכנסנו עד לא מזמן, שכן הסיבות לאי הכנסת החוג היו אלו: 

  • מקורו מאומות הגויים – המקור של בלט קלאסי הוא מאומות העולם ולכן בעיני לא היה ראוי לבת ישראל ללמוד אותו. הבלט עם כל אצילותו הוא חוג, הדורש משמעת רבה, עמידה בכללים נוקשים, דיוק, יציבות, ובמילות אחרות זהו ריקוד שמחייב מושלמות. הערך לגוף תופס כאן מאד חזק וזה נוגד מאד את האמונות והערכים שלי בתור מנהלת סטודיו. 
  • הלבוש – הלבוש בבלט הקלאסי הוא לבוש, שאינו לפי דת ישראל, כלומר אינו צנוע בלשון המעטה, לכן הרבה אימהות נרתעות (ובצדק) לשלוח את בנותיהן הטהורות ללמוד בלט קלאסי כשהדרישה היא ללבוש שאינו מתאים כלל לעדינות וצניעות בת ישראל.

איך מלמדים בכל זאת בלט קלאסי

המחשבה שבתהליך כזה היא, שהריקוד אינו משמש כמטרה, אלא כאמצעי להתמקצעות בתחום הריקוד ולכושר, וכאשר מסתכלים על כך בעיניים אחרות כל המטרה של הבלט הקלאסי נעלמת. המטרה היא הכרות עם השפה החדשה באופן יסודי ומקצועי, גמישות ויכולת תנועה, דיוק והנאה.

סגנון לבוש ומורות:

אצלנו ישנה הקפדה על סגנון הלבוש, שיהיה צנוע, וגם מתאים לריקודי הבלט הקלאסי, כמו כן ישנה הקפדה רבה על סגנון המורות עם דגש על יראת שמיים, מקצועיות, ותנועות ייחודיות.

בזכות ההקפדה על המקצועיות, היושר, והאיכות של המורות שלנו. אנחנו זוכות, שאם בעבר היו בנות הרוצות ללמוד בלט קלאסי היו נאלצות ללכת למקומות שאינם מלמדים ברוח ישראל סבא, כיום אנחנו מהוות את המודל לכך שניתן לרקוד במקצועיות בלי להתפשר על הצניעות.  

 

הכשרת מורות למחול
באוירה חרדית שמורה

לה פוינט, בית הספר לאומנויות המחול של לאה טייר מזמין אותך להצטרך לנבחרת המורות למחול במסלול הכשרה מקיף ורב תחומי.
הקורס יועבר ע"י המורות הטובות ביותר בתחום תוך שמירת הערכים ואוירה מתאימה. צוות חרדי בלבד!

ההכשרה כוללת:

הזדמנות אחרונה להצטרף לקורס 2023
הזדרזי לשריין לך מקום